VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN

fredag 5 augusti 2011

RÄKSALLAD (GLUTENFRI)


I bland så längtar man så vansinigt efter en god sallad
och det gjorde jag i dag, och då fick det bli en räksallad
till L och mej

Det här använde jag till den här smarriga salladen:

1 pkt baccon
1 kg räkor med skal
isbergssallad
avokado
små tomater
hårdkokt ägg
rödlök
sockerärtor
vit sparris på burk
citronklyfta
svartpeppar

Gör så här:

hacka bacconet och knaperstek det
låt det sedan rinna av på en bit hushållspapper
och bli kallt
koka äggen, skölj under kallt vatten 
så att dom svalnar
Skala räkorna (1 kg kanske låter 
mycket, men det blir ju inte så mycket
kvar när man väl har fått av dom skalet,
sen så tycker jag att det är gott med
mycket räkor i salladen)


Stek bacconet och låt rinna av
på hushållspapper


Koka äggen




Skala räkorna

Så här byggde jag min sallad:


Isbergssallad


Små tomater


Rödlök


Avokado-ägg-sockerärtor


En stor hög med räkor


Strössla öve baccon


vit sparris-citronklyfta


Glutenfritt bröd som jag droppat lite
god olivolja på och stekt i stekpannan
och sedan saltat lite lite med flingsalt


Svartpeppar


Åhhhh.... så gott det blev


Till den här salladen serverade jag
min hemmagjorda rhode islands dressing




MUMSFILIBABBA.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar