VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN

torsdag 9 december 2010

HAVREBOLLAR MED BOVETEFLINGOR (Glutenfria)


Nu har jag gjort havrebollar, men eftersom jag även är
känslig mot Sempers rena havregryn så tänkte jag att jag
skulle pröva något annat, och då fick det bli boveteflingor,
och jag måste än en gång klappa mig på axeln för dom blev
jätte goda, och en sak till det är inga bantarbollar precis

GÖR SÅ HÄR:
6 dl boveteflingor
2 dl socker
½ dl kokos
½ msk vaniljsocker
4 msk oboypulver
250 gr smör
1½ dl keldas mellangrädde

Blanda alla torra ingredienser med smöret, häll sedan i mellangrädden
Vispa ganska länge med elvisp (5-10 min)
Ställ in smeten i kylskåpet i ca: 20 min
Rulla sedan bollarna i valfri storlek (jag gjorde som golfbollar ungefär)
och rulla dom i kokos, lägg dom sedan i småbrödsformar, jag fick ihop 21 st
Förvara dom i kylskåpet, dom går även bra att frysa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar