VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN

lördag 3 november 2012

DUBBELPANERAD FISK (GLUTENFRI)

 
Panerad fisk är ju så gott, jag använde mej av en
billig fryst fisk, den är helt ok att ha som vardagsmat.
Sen rev jag några brödkanter av Schärs vita formbröd
den innehåller inget vetestärkelse
 
Detta behöver du:
 
Tinad valfri fisk
2 ägg
2 dl sempers fin mix (glutenfri mjölmix)
2 dl glutenfritt ströbröd
Salt
Vitpeppar
Arlas smör o rapsolja att steka i
 
Gör så här:
 
Häll upp ägg-mjölmix-ströbröd i en varsin djup tallrik
Vispa äggen och krydda ströbrödet med salt och peppar
Doppa fisken först i mjölmixen sen i äggen och sist i ströbrödet
Stek på medelvärme i smör o rapsoljan, vänd fisken lite då och då
Stek den så att den är genomstekt och har fått en knaprig fin stekyta
Jag serverade min fisk med denna kalla sås till , klyftpotatis och sallad
 
Denna fisk använde jag, ingen lyx fisk,
men helt okej som vardagsmat

Schärs glutenfria bröd rev och använde
som ströbröd

Mjölmix-ägg-ströbröd
Glöm inte att salta och peppra ströbrödet

Stek i rikligt med fett
Vänd fisken då och då

Den färdiga fisken, knaprig och god

klyfta potatis, på med en god olivolja och lite
flingsalt, in i ugnen 225 grader 35-40 minuter

Den färdiga potatisen


Färdigt, nu är det bara att äta och njuta, och bli mätt
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar