VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN

lördag 16 juli 2011

OMELETT (GLUTENFRI)


Jätte jätte enkel omelett

Detta behöver du till 2 port.

4 ägg
2 msk kallt vatten
salt 
svartpeppar
smör att steka i

Gör så här:

knäck äggen 
häll i vattnet
vispa ihop med en gaffel
salta och peppra
stek i lite smör på medelhög värme
fluffa omeletten med en trägaffel
under tiden
när den stelnat eller blivit så där
krämig och god viker du bara ihop den i 
pannan och häller över den på
ett serveringsfat.

Jag serverade omeletten med 






Denna korv hade jag till gluten och laktosfri


Korven var jätte god


Enkel och snabb mat




4 kommentarer:

  1. Trevlig blogg med många bra recept.

    Men jag irriterar mig på att du kallar din sjukdom allergi. Det är en intollerans ingen allergi eftersom man vid glutenintollerans inte producerar IgE-antikroppar mot ämnet.

    SvaraRadera
  2. Hej Johanna! Kul att du gillade bloggen och recepten

    Ska genast gå in och ändra från glutenallergi till glutenintollerans/PERNILLA

    SvaraRadera
  3. lottaskotte@hotmail.com3 augusti 2011 kl. 15:39

    Hej Vilken fin och bra blogg. Jag vart så hungrig och sugen . Vilka bra recept. Jag kommer att laga mycket av dina recept. Idag vart det Blåbärs pajen. Har inte hunnit smaka den än. Tack för att du finns. Jag bakar rätt mycket själv.
    Lotta

    SvaraRadera
  4. Hej Lotta! vad glad jag blir att du gillade recepten, blåbärspajen é jätte god, och jag hoppas att du och din familj tyckte om den/ PERNILLA

    SvaraRadera