VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN

lördag 26 november 2011

KASSLERSÅS (GLUTENFRI)


Hejsan, nu är jag här igen, det var länge sen jag
uppdaterade bloggen, jag har inte riktigt fått tiden
att räcka till, eller så är det så att jag inte riktigt
har tagit mej den tiden, men nu ska jag ta mej den tiden
och komma igång igen.
Pasta med kasslersås det åt L och jag häromdan
och det smakade riktigt bra

Detta behöver du:

400g kassler
1 liten gul lök
250 g babytomater (en ask)
2 vitlöksklyftor
1 burk krossade tomater
2 msk tomatpuré
2 msk kalvfond
2 dl creme fraiche
1 sockerbit
1-1½ dl vatten
cayennepeppar-vitpeppar-salt

Gör så här:

Skiva upp kasslern i små bitar
Hacka löken
Dela tomaterna på hälften
Hacka vitlöken
Fräs lök och vitlök höll över i en kastrull
Stek kasslern och häll över i kastrullen
Ha i tomatpurén i kastrullen och låt det
fräsa med i några sekunder
Ha i dom övriga ingredienserna
krossade tomater-kalvfond-vatten
creme fraiche-sockerbit-tomaterna
Låt det sedan koka ihop 5-10 minuter
Smaka av med cayennepeppar
vitpeppar och salt
Servera med nykokt glutenfri pasta






















Vi ses snart igen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar