VÄLKOMMEN

VÄLKOMMEN

torsdag 3 februari 2011

GRATINERAD SMÖRGÅS (Glutenfri)

I dag så gjorde jag hur smarriga mackor som helst
till middag, till mina ungsgratinerade mackor
så använder jag Sempers vita toastbröd, finns i
den glutenfria frysdisken på dom flesta coop butiker

Jag var ochså lat i dag för jag använde färdig bechamelsås

Sen så gjorde jag så här

Lägg 2 toast bröd i en ungsform

Häll på lite bechamelsås som du värmt upp i
en kastrull och som du kryddar med lite
vitpeppar och rör i ca 1 dl riven ost

Lägg sedan på sparris som du grillar eller steker
lätt i en grill/stek panna, häll sedan på några droppar
olivolja och strö på lite flingsalt

Lägg på tunt skivad kassler

Lägg sedan på en hög med riven ost,
ta den ost du gillar

Lägg ytterligare på 2 toastbröd

Klicka på mera bechamelsås

Toppa till sist med ännu en hög med riven ost

Gratinera i mitten av ugnen 200-220 grader i
ca 20 minuter eller tills osten har fått fin färg.

Vändstek ett ägg och försök att hålla gulan hel, lägg
det på smörgåsen och servera en grönsallad till.
Det blev en go middag i dag och det tyckte resten av
familjen också









4 kommentarer:

  1. Såg verkligen gott ut! Såg att du inte gillade tortillasmeten. Håller med! I morgon har jag ett recept på ett bröd som du kan använda som tortillas. Håll utkik! Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Såg verkligen gott ut! Såg också att du inte gillade tortillasmeten. Kan bara hålla med! I morgon kommer ett recept på bröd - om du vill baka själv förstås - som går bra att använda som tortilla. Håll utkik! Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Victoria: Det var jätte smarrigt/ PERNILLA

    SvaraRadera